به جرات می توان گفت بسیاری از مردم نمی دانند که هوندا آکورد وارد سی و سومین سال تولید خود شده است. هوندا آکورد یکی از پرفروش ترین و معتبرترین خودروهای جهان است که در ایران نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر شما نیز مایلید با این خودروهای فوق العاده آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید.

خودروهای آکورد برند هوندا به عنوان سدان های پنج گانه، تحول عمده ای را در صنعت خودروسازی کره به وجود آوردند. از همان ابتدای تولید، هوندا آکورد رقیب سرسختی در آمریکا به نام تویوتا کمری داشت که پس از مدتی در بازار آمریکا از آن پیشی گرفت.

خرید لوازم یدکی هوندا آکورد

1977، اولین خط تولید هوندا آکورد

هوندا اولین بار آکورد را در سال 1977 معرفی کرد. در آن زمان، کمپانی خودروسازی هوندا تنها هفت سال بود که در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان اتومبیل های خود را می فروخت. پیش از هوندا آکورد، پیشتاز خودروهای این برند سیویک به حساب می آمد که در سال 1972 جای خود را به آکورد داد.

1977، اولین خط تولید هوندا آکورد

نسل اول آکورد در اواخر سال 1976 به عنوان یک هاچ بک دو در با موتور 1.6 لیتری CVCC با قدرت 68 اسب بخار عرضه شد. درست است کخ عملکرد این سیویک تا حدودی در قدرت موتور ضعیف بود اما منتقدان بلافاصله متوجه فرمان دقیق، هندلینگ تیز، مصرف سوخت چشمگیر و کابین راحت آن شدند. آکورد های نسل اول با گیربکس پنج سرعته دستی و همچنین دو سرعته نیمه اتوماتیک در دسترس خریداران قرار گرفته بودند.

یکی از نکات مثبت سیویک های اولیه، نوآوری‌ های بسیار خوب بود که شامل یادآوری ‌های فاصله زمانی سرویس خودرو، چراغ‌ های هشدار دهنده، نشانگر خاموش شدن لامپ ‌ها و بسته نشدن درها بود.

و در آخر خوب است بدانید که آکورد بهترین خودرو و تجربه در زمان تولید خود به شمار می آمده است.

با افزایش تقاضا برای خرید آکرودهای سری اول، کمپانی هوندا بر این سدد برآمد که هوندا مدل LX را با سیستم تهویه مطبوع و فرمان برقی (که در آن زمان در خودروهای کره ای بسیار نادر بود) در سال 1978 به علاقه مندان عرضه دارد. این خودرو از موتور نسبتا بزرگ تر 1.8 لیتری با توان 72 اسب بخار برخوردار بود.

 

عرضه نسل دوم آکورد در سال 1982

پیش از هرچیز، باید به تغییرات این نسل نسبت به نسل قبلی اشاره کنیم. این تغییرات شامل ظاهر و نمای خارجی خودرو، کابین جا دار تر، اسپرت تر، ظریف تر و کارآمد تر بودند.

در نوامبر 1982، هوندا شروع به ساخت Accords Stateside در Marysville اوهایو کرد، که به نوعی اصلی ترین مرکز ساخت آکوردها به شمار می آید. پس از اولین خودرو نسل دوم، آکورد در سال 1984 با ایجاد تغییرات جزئی و افزودن موتور 12 سوپاپ 1.8 لیتری پرلود 86 اسب بخاری، دومین خودروی این نسل را نیز ارائه کرد که از استقبال بی نظیری برخوردار بود.

و در سال 1985 هوندا نسخه بهتر این نسل را با قدرت 101 اسب بخاری به عنوان خودروی Accord SE-i به کالکشن آکورد اضافه کرد.

 

نسل سوم آکورد، تغییرات گسترده در ظاهر

نسل سوم آکورد، با طراحی متمایز چراغ ‌ها که از  Prelude الهام گرفته شده بود، در سال 1986 ظاهر شد. در این نسل نیز یک هاچ بک دو در و یک سدان چهار در معرفی شدند که قدرتی بیش تر و زیبایی فراتری نسبت به نسل قبلی خود داشتند. البته باید گفت که این نسل از آکوردها استقبال کم تری نسبت به نسل قبلی خود داشتند اما با عرضه ناچ بک دو در در سال 1988، این مسئله تغییر کرد. آکورد کوپه که منحصراً در ماریسویل اوهایو ساخته شد، اولین خودروی ژاپنی بود که ساخته شد و در همان سال های اول، از استقبال فوق العاده ای برخوردار بود.

نسل سوم آکورد، تغییرات گسترده در ظاهر

توافقات جدید بر روی ساخت نسل چهارم آکورد

نسل چهارم خودروهای آکورد، با توافقات بسیار مهمی رو به رو بود که در نهایت منجر به افزایش سایز آن ها گردید. این خودروها پنج اینچ بزرگ تر از نسل قبلی خود تولید شدند که رسما یک خودروی سایز متوسط به حساب می آمدند. چراغ های مخفی و هاچ بک در این سری از بین رفته و موتور 2.2 لیتری 125 اسب بخاری 16 سوپاپ جدید جایگزین موتور قبلی شده بود. شایان ذکر است که  سیستم تعلیق اصلاح شده، رانندگی و مسافرت با آکورد نسل چهار را در جاده های پر پیچ و خم عقب لذت بخش تر می کرد.

توافقات جدید بر روی ساخت نسل چهارم آکورد

در زمان تولید نسل چهارم خودروهای آکورد، رقیت هایی همچون تویوتا کمری و فورد توروس وجود داشتند که آکورد توانست از آن ها پیشی گیرد و مقام اول در بازار فروش جهان در سال 1990 را کسب نماید.

پس از این موفقیت چشم گیر، هوندا بر این سدد برآمد که در سال 1991، یک خودرو دیگر به همراه مدل SE 140 اسب بخاری فیس لیفت را به کوپه و سدان قبلی اضافه نماید و پرونده ساخت این نسل را ببندد.

 

نسل پنجم خودروهای آکورد و رقابت با کمری

خودروهای نسل پنجم هوندا آکورد ظاهری گردتر داشتند که بدون شک به آن ها کمک می کرد تا با کمری و تاروس رقابت کنند. آکوردهای جدید این نسل که در مدل های کوپه، سدان و واگن عرضه شده بودند، کمی عریض ‌تر به نظر می آمدند و موتور 2.2 لیتری آن ها 130 یا 145 اسب بخار قدرت تولید می‌ کرد.

نسل پنجم خودروهای آکورد و رقابت با کمری

کمپانی هوندا یک موتور 2.7 لیتری V-6 170 اسب بخاری را در سال 1995 به مدل جدید نسل پنج اضافه کرد که انتقادات زیادی را در پی داشت.

به طوری کلی می توان اظهار کرد که  به جز تجدید نظر در طراحی، نسل پنجم آکورد تغییرات کمی را شاهد بود.

 

ابتکاری نو در نسل ششم هوندا آکورد

آکورد نسل ششم در سال 1998 کاملاً ظاهری جدید داشت. سدان ‌های بزرگ‌ تر و جادار تر با ظاهری زیبا از مشخصه های اصلی این نسل به شمار می آیند. کوپه نسل ششم آکورد یک خودروی بسیار متفاوت با رنگ های منحصر به‌ فرد و هندلینگ اسپورت‌ تر بود. در این نسل CR-V جایگزین شد که دارای یک موتور 2.3 لیتری و چهار سیلندر جدید 135 یا 140 اسب بخاری بود.

ابتکاری نو در نسل ششم هوندا آکورد

نسل هفتم هوندا آکورد

نسل هفتم آکورد در سال 2003 عرضه شد، که دارای خودروهایی بزرگ تر که تفاوت قابل توجهی با آکوردهای نسل قبل داشت، بود. آکورد جدید نسل هفتم جادارتر، اسپرت ‌تر و بسیار قدرت مند تر بود که با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر 160 اسب بخاری یا 6 سیلندر 3.0 لیتری 240 اسب بخاری به بازار جهانی عرضه شد. در این نسل یکی از اولین خودروهای هیبریدی آکورد به چشم می خورد که در سال 2005 تولید گردید.

نسل هفتم هوندا آکورد

 

نسل هشتم و آخرین تغییرات اساسی

هنگامی که نسل هشتم آکورد در سال 2008 عرضه شد، طول آن 4 اینچ و عرض آن 3 اینچ افزایش یافت و EPA آن را به عنوان خودروی فول سایز طبقه بندی کرد. از طرفی دیگر، علی رغم وجود موتورهای حجیم تر و قدرت مندتر 2.4 لیتری با قدرت 177 یا 190 اسب بخار، مصرف سوخت در این خودروها نسبت به خودروهای نسل هفتم بهبود یافته است. این کوپه بار دیگر ظاهر خاص خود را داشت و یک ترکیبی V-6/6 سرعته دستی به مشتریان ارائه می‌کرد. نکته جالت در باره این نسل، کنار رفتن خودروهای هیبریدی بود که اغلب نقدکنندگان را حیرت زده کرد.

نسل هشتم و آخرین تغییرات اساسی

آکورد جدید نه تنها بزرگ‌تر بود، بلکه نرم‌تر بود و مورد توجه خانواده هایی با جمعیت بالا نیز قرار گرفت.

نسل هشتم آکورد همچنین یک برادر عجیب و غریب جدید داشت که آکورد کراس تور 2010 خوانده می شود. کراس تور یک هاچ بک چهار در با رنگ های SUV بود که از فروش آن استقبال زیادی نشد.

 

آخرین نسل هونداهای آکورد

زمانی که آکورد نسل نهم در سال 2013 وارد بازار شد، هوندا تصمیم گرفت تا اشتباهات نسل های گذشته را تا حد زیادی اصلاح کند. این تغییرات شامل تغییر در ابعاد بود که کوچک تر شدند و در دسته بندی خودروهای سایز متوسط قرار گرفتند. از دیگر اصلاحات این نسل می توان به قدرت موتور بهتر، اگزوز اسپرت، جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته و هندلینگ بهتر اشاره نمود.

آخرین نسل هونداهای آکورد

در این نسل، آکورد هیبریدی در فرم های استاندارد و پلاگین با وجود استقبال های کم در بازار فروش ظاهر شد. آکورد همچنین در سال 2016 این خودرو را اصلاح و به فروش گسترده در سراسر جهان رساند.

 

نکات برجسته هوندا آکورد

نام آکورد به دلیل رنگ فرانسوی آن انتخاب شد. در اواسط دهه 70، مصرف کنندگان ژاپنی تمایل زیادی به محصولاتی با نام فرانسوی پیدا کردند، از این رو می توان یکی از دلایل استفاده از این نام را، تمایل مصرف کنندگان دانست.

نکات برجسته هوندا آکورد

و در اخر…

خودروهای آکورد را می توان از پیشگامان همیشگی هوندا دانست که از ویژگی های مثبت زیادی برخوردار می باشند. این خودروها به دلیل تقاضای بسیار زیاد مشتریان، به کشور ایران نیز وارد می شوند. پس اگر قصد خرید لوازم یدکی این خودروها را دارید، می توانید به سایت یدک هوندا مراجعه نموده و از مدل های مختلف آکورد و سایر خودروهای هوندا دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *